חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת נכות

כל החדשות והעדכונים

חברת עורכי הדין בוסקילה, כהן, בן-שחר, מלכה ושות' 
אנו עושים את המיטב לעדכן אתכם במידע המשפטי הטוב ביותר.

תביעת נכות

נכות שניתן לתבוע בגינה קצבת נכות מביטוח לאומי מוגדרת כמצב רפואי שבגינו נפגעה יכולת ההשתכרות של האדם, אין זה אומר שמדובר רק על מצבים שבהם האדם אינו יכול לעבוד בכלל, אלא גם על מצבים שבהם הוא עובד, ובמקביל לעבודתו יכול ליהנות מקצבה זו. זוהי קצבה המשולמת עד גיל הפרישה זאת אומרת, עד גיל 67 לגברים ועד גיל 62 לנשים. עוד על תביעת נכות קראו את המשך המאמר:

הגשת תביעת נכות

הפרמטרים לזכאות לקצבת נכות מביטוח לאומי

קביעת נכות רפואית– הכוונה היא שכל ליקוי רפואי שקיים אצל האדם נבדק ונקבע לגביו אחוז הנכות.
קביעת דרגת אי כושר – נבדקת השפעת הליקוי הרפואי הקיים על יכולת ההשתכרות והשילוב בשוק העבודה.

קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי

לעיתים הנכות משפיעה, לצערנו, לא רק על יכולת העבודה וההשתכרות, אלא גם על תפקודי היום יום: אכילה, שתיה, רחצה, יכולת התניידות והליכה בתוך הבית, שליטה על הסוגרים והלבשה. לאחר שנבחנת השפעת הנכות על תפקודים אלה ,במידה והיא משפיעה עליהם, ניתן לתבוע קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי. גם קצבה זו רלוונטית לגילאים שלפני הפרישה (עד גיל 67 לגברים ו62 לנשים).

כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתביעות נכות

אנשים רבים שעשויים להיות זכאים לקצבת נכות וקצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי כתוצאה מבעיה רפואית או נכות מעבודה, לעיתים נרתעים וחוששים מסבך הבירוקרטיה וחוסר הבהירות הכרוך בתהליך מימוש זכויותיהם ונוטים לוותר על זכויותיהם בגלל הפחד הזה ולא מגישים תביעת נכות. פניה לעורך דין נזיקין המומחה בטיפול תביעת נכות וניהולה, יחסוך לכם את הטרחה בטיפול בבירוקרטיה הזו, וידאג לכך שתמצו את מלוא זכויותיכם.

מוזמנים לקרוא עוד על פגיעה בעבודה >>

Facebook
LinkedIn
Twitter
שתפ במייל
להדפסה
עוד מאמרים בנושא:

צרו קשר לתיאום פגישה:

או חייגו:

Call Now Button דילוג לתוכן