חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק

כל החדשות והעדכונים

חברת עורכי הדין בוסקילה, כהן, בן-שחר, מלכה ושות' 
אנו עושים את המיטב לעדכן אתכם במידע המשפטי הטוב ביותר.

תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק

מה צריך לדעת על תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק?

התפתחות הטכנולוגיה והעידן הדיגיטלי הביאו למצב בו כל אחד יכול לפרוש את הגיגיו בפני ההמון, מבלי לתת דין וחשבון כמעט לאף אחד. המצב הזה שאמנם טומן בחובו לא מעט דברים חיוביים, גורם לא פעם למצבים שלא נראו בעבר, של מסעות שיימינג ולשון הרע שנערכים כמעט על בסיס יומי ברחבי הרשתות החברתיות. את הכוח של המילה הכתובה אין צורך להוכיח, אנשים שעברו השפלות ברשת מספרים לא אחת כי חרב עליהם עולמם וחלקם אף ניסו לשים קץ לחייהם. אמנם, חשוב לדעת שהנושא לא נשאר ללא טיפול, וכאשר מדובר על מקרה של לשון הרע בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת, ניתן להגיש תביעת הוצאת דיבה כנגד כותב הפוסט.

מהי תביעת לשון הרע?

החוק בישראל מגדיר מגוון רחב של פגיעות כלפי אדם כלשון הרע, בין אם מדובר בהשפלה הנובעת מסיפור מעשה מביך שקרי אודותיו או ביזוי על רקע גזע, מוצא, דת, מקום מגורים, גיל, מין, נטייה מינית, מוגבלות וכדומה. בכל מקרה החוק מאפשר הקלה לתובעים בגין לשון הרע ומאפשר לתבוע עד לסכום של 50,000 ₪ ללא הוכחת נזק, בניגוד לתביעות נזיקין רגילות שם התנאי הבסיסי הוא הוכחה שנגרם נזק. במקרה בו למפרסם הייתה כוונת זדון לפגוע בתובע, ניתן לתבוע עד לסכום של 100,000 ₪, כאן יש צורך בהוכחת כוונה.

כיצד עלי לפעול כאשר נפגעתי בלשון הרע?

בכל מקרה בו אתם נתקלים בלשון הרע שנכתב או נאמר ופוגע בכם, תוכלו להגיש תביעה אל בית המשפט כולל תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק. עם זאת ישנם לא מעט חוקים וסעיפים בהם יש לשלוט בכדי להעריך את סיכויי התביעה, ולדעת אם אכן משתלם לגשת אל בית המשפט. מאחר ורוב האנשים לא בקיאים בדיני לשון הרע, מומלץ להתייעץ ולקבל את שירותיו של עו"ד אשר מתמחה בתחום, בכדי שייתן את חוות דעתו בנוגע למקרה, ואף ילווה אתכם בבית המשפט במידת הצורך ואולי אף יעזור בתביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק. עו"ד שמעון מלכה ממשרדינו מתמחה במגוון תחומים משפטיים ובין היתר מלווה במקצועיות וברגישות תביעות נזיקין ולשון הרע רבות, עד פסק דין כנגד מפיץ הכזב.
מה היה לנו
Facebook
LinkedIn
Twitter
שתפ במייל
להדפסה
עוד מאמרים בנושא:

צרו קשר לתיאום פגישה:

או חייגו:

Call Now Button דילוג לתוכן