חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה על הוצאת דיבה

כל החדשות והעדכונים

חברת עורכי הדין בוסקילה, כהן, בן-שחר, מלכה ושות' 
אנו עושים את המיטב לעדכן אתכם במידע המשפטי הטוב ביותר.

תביעה על הוצאת דיבה

מה צריך לדעת על תביעה על הוצאת דיבה

הוציאו את דיבתך רעה? נתבעת על הוצאת דיבה? כאן תמצאו את כל המידע על תביעה על הוצאת דיבה.

אדם שפורסמה בגנותו לשון הרע, בין אם פרסם לשון הרע בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות , באמצעי מדיה מסורתיים או בכל צורה אחרת, זכאי להגיש תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של 50,000 ₪  אם למעוול הייתה כוונה לפגוע סכום הפיצוי יכול להגיע לכפל כלומר עוד 50,000 ש"ח.

אילו הגנות קיימות בתביעה על הוצאת דיבה?

רף ההוכחה בתביעה על הוצאת דיבה נחשב נמוך במיוחד: כל תוכן פוגעני אודות אדם שפורסם ברבים ועלול לפגוע בשמו הטוב יכול להוות עילה לתביעה על הוצאת דיבה. למפיץ הדיבה יכולים לעמוד 12 סעיפי הגנה, כאשר 2 העיקריים בהם הם הגנת תום הלב והגנת "אמת דיברתי".

הגנת תום הלב

אם יכול מפיץ הדיבה להוכיח שדבריו נכתבו בתום לב, ולא מתוך רצון לפגוע, הרי שיכולה לעמוד לו הגנת תום הלב. כדי להפעיל הגנה זו יהיה על מפיץ הדיבה להוכיח אחד משלושת המצבים להלן:

  1. לא ידע שפרסומו עלול לפגוע בתובע
  2. פרסומו נחשב הבעת דעה בלבד
  3. הנאמר בפרסום כוון לעבר אדם במסגרת תפקידו כנציג ציבור

הגנת "אמת דיברתי"

הגנת אמת דיברתי כשמה כן היא – אם יכול מפיץ הדיבה להוכיח שדבריו הינם אמת, הרי שלא תעמוד לנפגע זכות לתבוע בגין פרסום של דברי אמת, פוגעניים ומשפילים ככל שיהיו, ברבים.

כיצד לנהוג אם פרסמו דברי דיבה אודותיך?

לתעד

פרסומים המהווים עילה ללשון הרע לא תמיד נשארים באוויר זמן רב. חשוב לבצע כל סוג של תיעוד אפשרי כדי להוכיח את דבר הפרסום: צילום מסך, הקלטה, הורדה של וידאו או צילום של המסך בזמן ניגון הוידאו. בנוסף, מומלץ לצלם תגובות, שיתופים וכו'.

לפנות לייעוץ משפטי

בשום פנים ואופן אין להגיב לכותב הפוסט לפני ייעוץ משפטי. במקרים רבות, הנפגע הנעלב מגיב בדברי לשון הרע משלו וכך תביעת דיבה אחת נענית בתביעת דיבה לעומתית. שתיקה במצב זה תעזור לכם לקבל ייעוץ משפטי ולסיים את העניים עם פיצוי כספי יפה.

לשכור את עוה"ד המומחים ביותר

ייתכן שפניתם לעורך הדין שמטפל בתיק הגירושין שלכם או לחבר של אבא לצורך ייעוץ. זה לא מספיק. כדי לנצח בתביעת דיבה עליכם להיות בצד של הטובים ביותר. בנוסף, עו"ד מומחים בכל הקשור תביעה על הוצאת דיבה לרוב יסכימו להסדר תשלום מתוך סכום התביעה במקום לדרוש שכר מראש.

תבעו אותך? פרסמו לשון הרע אודותייך? פנה היום לפגישת ייעוץ חינם>>

קראו עוד על לשון הרע בפייסבוק >>

Facebook
LinkedIn
Twitter
שתפ במייל
להדפסה
עוד מאמרים בנושא:

צרו קשר לתיאום פגישה:

או חייגו:

Call Now Button דילוג לתוכן